eCommece binnen de verzekeringsbranche
Achtergrond:
Bentveld is een verzekeringstussenpersoon met een bijzondere klantenportefeuille. De onderneming heeft naast binnenlandse particulieren en zakelijke klanten ook expats in haar klantenbestand. Met een dergelijke omvangrijke afnemersgroep is het van belang dat alle bedrijfsprocessen goed op elkaar zijn afgestemd.
Vraag aan de INHolland studenten: 'hoe kunnen wij op eenvoudige wijze een website als verkoopkanaal integreren binnen onze onderneming?'
Het antwoord was niet eenvoudig. Binnen deze onderneming waren er nogal wat bedrijfsprocessen niet goed op elkaar afgestemd. Er werd niet optimaal gebruik gemaakt van automatisering waardoor er nogal wat kansen voor succesvolle verkoop bleven liggen. Uiteindelijk werd er een strategisch en operationeel plan geschreven met als doel "performance verbetering door kwaliteit verbetering". Speerpunt was een automatiseringsplan om de interne- en externe communicatie te verbeteren. In dit plan werd er ook een stappenplan opgenomen om succesvol een webwinkel te integreren in de bestaande (verbeterde) organisatiestructuur.
|