|
van Bricks naar ClicksAchtergrond: MusicIdee is van oorsprong een muziekwinkel in Amsterdam Zuid-Oost. De eigenaar besloot om te gaan verhuizen van een fysieke muziekwinkel naar een online muziekwinkel en stelde aan INHOLLAND de vraag: ‘Hoe kan de muziekshop op Internet net zo succesvol worden als die in Zuid-Oost was?’Na een grondige analyse werd een strategie ontwikkeld om online succesvol te kunnen opereren. Enkele aanbevelingen en uitwerkingen: ·Het aanpassen van de website om deze klantvriendelijker te maken en het behalen van een hogere ranking in de algoritmische codes van zoekmachines (websiteoptimalisatie) -Starten met Google Adwordscampagne (zoekmachine marketing) ·Aanpassing van het assortiment: het aanbieden van een zo groot mogelijk assortiment in het exotische muziekgenre (long tale principe) ·Het houden van gerichte promotionele acties (emarketing acties) ·Het aanschaffen van een eenvoudig CRM-pakket om zodoende klantgegevens op te kunnen slaan ·Het opzetten van een loyaliteitsprogramma
|
|